Tarihi ve mimari yapısıyla doğal film platosunu andıran ilçeye adeta akın eden turistler şehrin ortaçağdan kalma görüntüsüne sahip sokaklarını şenlendirirken, esnafı ise sevindirdi.

YILSONU HEDEFLENEN 2 MİLYON SAYISINA İLK 9 AYDA ULAŞILDI

Süryanilerinin merkezi durumunda bulunan Mardin'in Midyat İlçesi, 2019 yılının ilk 9 ayında yerli ve yabancı turist akınına uğradı. 12 bin yıllık tarihe sahip olan ve birçok medeniyete beşiklik eden Midyat'ı günde ortalama 5 ile 10 bin arasında turist ziyaret etti. Adeta açık hava müzesi konumundaki Midyat ilçesi, huzur iklimi sayesinde yıl sonunda hedeflenen 2 milyon turist sayısına ilk 9 ayda ev sahipliği yaptı.

MİDYAT KÜLLERİNDEN DOĞUYOR

Midyat’ın tanıtımına yönelik özel projeler hazırlayan Midyat Belediye Başkanı Veysi Şahin, “Tarihi ilçede turizmi canlandırmak için özellikle yaptığımız çalışmaların tarihi mekanları bir bir restore etmek oldu. İnanç ve kültür turizmini geliştirmek için tarihi mahallelerimizde sokak geliştirmeleri, eski tarihi çarşıları onarma ve turizme yönelik projeleri başlatmak oldu. Midyat’ı adeta küllerinden yeniden doğuruyoruz. Bu çalışmalarımızın semeresini, meyvesini de çok kısa sürede aldık. Bu sene sonu hedefimiz olan 2 milyon turist sayısını 9 ayda yakaladık. Şimdi de 2 milyon olan hedefimizi yıl sonuna kadar 3 milyona çıkardık.”dedi.

AVRUPA BİRLİĞİNİ GÖRMEK İSTEYEN MİDYAT’A GELSİN

İlçeyi kalkındırmak ve tanıtmak için farklı çalışmalara da imza attığını ifade eden Şahin şunları söyledi:

“Gerek yurtiçinde gerekse yurtdışında yaşayan vatandaşlarımızla temasa geçip buraya turizm alanında yatırım yapmaları için girişimlerde bulunuyoruz. Midyat Güneydoğu’nun parlayan yıldızı, binlerce yıllık kadim şehrimizde Türkler, Kürtler, Süryaniler, Yezidiler, Araplar hep bir arada huzur ve barış içinde yaşadık. Bundan sonra da yaşamaya devam edeceğiz. Gerçek Avrupa Birliğini görmek isteyen Midyat’a gelsin. Kilise ve cami kapı komşusu. Süryani, Yezidi ve Müslüman birlikte yaşıyor. Türkçe, Arapça, Kürtçe ve Süryanice’yi birlikte konuşuyoruz. Gerçek Avrupa Birliği Midyat’ta zaten yaşanıyor ve bu böyle de devam edecek.”dedi.

MİDYAT DOĞAL FİLM PLATOSU

Midyat’ın turizm açısından sahip olduğu avantajları anlatan Şahin, “Midyat ulaşımı açısından çok şanslı bir ilçe. Etrafında üç havaalanı var. Şırnak Havaalanına 45 ve Batman ile Mardin havaalanlarına da 50 dakika uzaklıktayız. Gerek yurtiçinden ve gerekirse yurt dışından burayı merak eden hemşerilerimiz dostlarımız buraya çok rahat bir şekilde gelebilirler. Midyat mimari yapısı ile zaten doğal film platosu. Onları bekliyoruz. Midyat hoşgörü kenti özellikle son zamanlarda ilçemizde çekimi yapılan dizi ve filmlerin de Midyat’ın tanıtımına büyük katkıları oldu ve oluyor. Son dönemde çekimleri yapılan Hercaî’nin dizisinin özellikle Avrupa ve Türkiye’nin farklı illerinde Midyat’ın tanıtımına büyük katkısı oldu. Biz burada ilçemizde çekim yapmak isteyen prodüksiyon firmalarına elimizden geldiği kadar desteğimizi veriyoruz. Bütün imkanlarımızı kendileri için seferber etmiş durumdayız. Onların da bizlere Midyat’ın tanıtımına çok büyük katkıları olmuştur. Kendileri de zaten birer gönüllü turizm elçisidirler. Buraya herkesi davet ediyoruz belediye olarak bütün yapımcılara açığız destek vermeye hazırız.”dedi.

BİN 500 YILLIK MANASTIRDA OLMAK ÇOK ETKİLEYİCİ

Hollanda’dan Midyat’ı gezmeye gelen Stef Maxwell, Midyat’ın tarihi binlerce yıllık geçmişi olan mekanlarını tek tek ziyaret ettiğini belirterek, “Buraları ziyaret etmek bana bühyük bir heyecan ve zevk verdi. Tarihe ait mekanlar çok ilgi çekiyor. Bin yıl önce bin 500 yıl önceki kiliselerde, manastırlarda olmak çok etkileyici. Buradan dostlarıma aileme güzel hediyeler aldım.”dedi.

ÖNYARGILARLA GELDİM AMA KEŞKE DAHA ÖNCE GELSEYDİM

Almanya’dan uzun bir yolculuğun ardından Mardin ve tarihi Midyat ilçesini ziyarete geldiklerini anlatan Elif Ademoğlu, “Buraya gelmeden önce gerçekten de önyargılarım vardı. Çok değişik düşünceler vardı bende. Bize burayı hep çok kötü insanları, kötü şartları var diye göstermişlerdi. Ama buraya gelince çok farklı bir duyguya kapıldım çok farklı bir manzarayla karşılaştık her şey çok güzel. Keşke daha önce gelseydim.”dedi.

BİR DAHA GELECEĞİZ

Daha önce Maraş’ın bu tarafını hiç görmediğini anımsatan Yusuf Öner de Türkiye’de birçok il gezdiğini ancak Midyat'a ilk defa geldiğini belirterek, “1971 senesinden beri Almanya’da yaşıyorum. Turumuz Urfa, Antep ve Diyarbakır’dı ama bizler özellikle de Mardin ve Midyat’ın eklenmesini istedik. Burada gerçekten tarih var. Mükemmel bir program oldu. Yemek zaten o biçim. Sağ olsunlar çok güzel bir gezi oldu. Türkiye'nin her bir yeri ayrı güzel. Gelip buraları gördükten sonra burada yaşadıklarımız, gördüğümüz ilgi bizler ziyadesiyle memnun etti. Artık bizler için Midyat'ın ayrı bir önemi var. Geri döndüğümüzde kesinlikle buraya gelmeyen arkadaşlarımızla birlikte bir daha geleceğiz."dedi.

HERKESE TAVSİYE EDECEK

Ziyarete gelen Okşan Erdoğan da İstanbul’dan grup olarak geldikleri Midyat'ın özellikle taş evlerini çok beğendiklerini ifade ederek, tekrar gelmek için şimdiden program yaptıklarını kaydetti. Midyat’ı arkadaşları ile birlikte gezmeye gelen Helen Polat da tarihi kentte çok keyifli anlar yaşadıklarını, herkese Midyat’ı gelip görmesini tavsiye edeceğini belirtti.

TARİHİNİN EN ÇOK ZİYARETÇİ AKININI ALDI

İlçede turizme yönelik esnaflık yapan Abdurrahim Beyaz turistleri hoşgörü kentinde ağırlamaktan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, “Bu sene gelen turistler açıkçası yüzümüzü güldürdü biz de onların yüzünü güldürdük. İnsanlarımız burada tarihi adeta yaşıyor. Ortaçağ’dan kalma bir ilçeyi görmek isteyenleri Midyat’a mutlaka gelmelerini tavsiye ediyoruz. Çünkü Midyat’ta dört ırkın bir arada yaşadığı dünyanın ender yerlerinden biri hata tek ilçesi burası. Yezidisi, Süryanisi, Türkü, Kürdü, Arabı hepsi bir arada ve kardeşçe yaşıyor. Turizmci olarak gelen misafirlere en iyi şekilde ağırlayıp buradan mutlu bir şekilde evlerine dönmeleri için elimizden gelen her şeyi yapıyoruz. Günde ortalama beş ila 10 bin arasında ziyaretçi geliyor. Bu sene Midyat tarihinin en çok ziyaretçi akınını aldı ve biz bu durumdan gerçekten çok memnunuz. Dizilerin de etkisi illaki vardır reklamın iyisi kötüsü olmaz. Yıl boyunca oluşan bu hareketlilik sevindiricidir. Bunu geziye katılan yerli ve yabancı turistler, döndüklerinde yakın akraba ve dostlarına bu farkı yansıtarak, bu yöndeki akışı devam ettiriyorlar. Bu sevindirici bir gelişmedir. Gelen yerli ve yabancı turistleri insanlarımızın misafirperverliğiyle gelenek ve görenekleri ağırlamaktayız” dedi.

TURİSTLERİN GÖZDESİ

Huzur ve güvenin sağlanması ile birlikte GAP’a tur düzenleyen bütün turistlerin gözdesi olan Midyat’ın tarihi taş evlerini, hanlarını, camilerini, kiliselerini ve manastırlarını gezme, bölge kültürünü ve tarihini yakından tanıma fırsatı buluyor. Şehir merkezinde Midyat Gümüşçüler Çarşısı'nda başlayan gezi, Mor Gabriel Manastırı, Konukevi, Gelüşkehanı, Mor Barsom Kilisesi, Cevat Paşa Cami, Estel Kent Müzesi ve tarihi sokaklara gerçekleştiren ziyaret ile tamamlanıyor.